I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, February 28, 2011

.: kFc :.

hari ini aku ketemu ngan dua rakan dari BMI.aku jadi cikgu jap arini.hahaha....
jadi cikgu kepada zuhairi dan shahmi. cikgu micro-p lah.
bertempat di KFC wangsa maju (ala..sebelah carrefour wangsa maju tuh). jaoh kan aku gi mengajar.tuh pun sebab si shahmi dok area sane.sementara tunggu shahmi sampai, aku lepak ngan zuhairi di NZ (x taw la NZ atas or bawah, yang aku taw tuh NZ)hehe... ktorang order mee goreng basah.bile da habis makan, shahmi nih x sampai2 lagi.so, ktorang dok borak2 lah sambil mate aku nih meliar tengok orang sekeliling.hahha..mate jahat nih! tetibe datang sorang perempuan nih ngan sorang lelaki.perempuan tuh berjubah n berpurdah datang makan kat situ.bile tengok je perempuan tuh,aku terpikir....camne ea perempuan tuh nak makan?kan pakai purdah.pastu,aku dok tanye si zuhairi tuh.dye jawab, setiap kali perempuan tuh nak makan,dye kena masukkan tangan dye dalam purdah tuh.hahhahaha...aku gelak.kan nyusahkan diri sendiri namenye.elok je lepas aku tanye, perempuan tuh buka purdah dye.and then,dye pun makan cam bese kite makan.mula2,aku x nampak muke perempuan tuh,sekali dye pandang aku laaaa...hahaha...baru aku nampak muke dye.aku pelik sekejap lepas tengok dye.. dye kan pakai purdah,purdah kan tutup muka kite.yang nampk hanye mate kte saje n sedikit dahi kte.hehe... perempuan tuh make up taw!make up macam kite.siap pakai lipstik lagi tuh!pelik kan?da pakai purdah,and pakai lipstik lagi.kalo aku jadi dye,aku da x pakai da lipstik tuh.membazir je.bukan nye orang lain nampk pun.bile time makan je nampak.huhu...macam2 hal la.biar lah dye...asalkan dye bahagia.aku nih pun satu,ade je benda nak ngumpat.hahhaha..mulut jahat kan!hehe...
ade lah dalam setengah jam ktorang tunggu shahmi.dye lambat sebab gi anta adik dye gi skolah.alasan anda boleh di terima!hehe..(jgn mrh ea!) :p

bila dye sampai,ktorang tukar venue. tukar g ke KFC (sebelah je ngan NZ tuh). sebab si zuhairi kate,dalam KFC sejuk!haha...macam putera lilin lah dye nih.ape2 jela...sampai je kt KFC, ktorang pun start lah discussion ktorang.dalam kol2 x silap aku.mase aku sebok dok ngajar dorang, datanglah seorang penyanyi dan juge pelakon.zuhairi yang nampak dye dulu..nak taw sape dye???nih haaaa.....

|
|
|
|
|
|

awie

haaaa...ktorang nampak dye weyh.hehe...bile tengok dye, trus sebut 'cecite...cecite....!' hahahhaa...bile aku tengok muke dye,aku mesti nak gelak.sebab teringat pulak cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tuh...aishhh..lawok kan cite tuh.tapi ktorang x gi tego pun.tengok je dari jaoh.dye pun mase tuh ngah tunggu orang2.x taw lah orang tuh sape.x kenal.hehe....bile aku balik rumah,aku cite lah kat adik2 and mak bapak aku.huh! bile da start cite sal HKLBR tuh, mule lah bapak aku ikut ayat2 si usop dalam cite tuh.suke benor bapak aku ngan penari kebudayaan tuh.hahahhaha...tapi ktorang non-stop cite sal tuh.lepas aku, bapak aku pulak, pastu mak aku pun masuk campur.hehe..padahal,mak aku x tengok lagi tuh.dye taw pun dari kawan2 dye.huhu...

anyway, hari ini memang best! thanks to : shahmi..sebab cite pasal keje2 nye.saya suke cite pasal photograph2 nih.hehe...
n to: zuhairi....sebab..........xde sebab kot.hahahaha... thanx sebab amek saya jadi cikgu awak (cikgu yang x bertauliah!)hehe...

xoxo
:)

Sunday, February 27, 2011

.: BFF :.

hye..hye..hye!
aku sangat lah bosan sekarang nih.x taw nak wat ape.soo..update blog.

Best Friend @ BFF refer to someone (singular) with whom one shares the strongest possible kind of friendship.



zuhairi @ zoo

ensem x mamat nih?sape2 yang nak berkenalan ngan dye, please leave a comment yah!single and available.hahaha... 'u kna lanje i sbb i da tlg promote u!'hehe...ni lah dye lelaki idaman BMI.lalalalalalala... :p
dye nih sangat pemalu.hahaha...nothing much bout him. tapi dye suke suruh aku carikan gf tok dye.kawan2 perempuan aku mostly da berpunya.so..x dapat nak tolong dye.awek2 yang dye nak takel pun x dapat sebab semuanye da berpunya!hehe...
its ok beb! maybe yours not here yet.study hard and get a better job!and insyaAllah, you'll meet your truly love... :)


raifanabilah

nih gemok aku yg aku syg gilerrr!!!!huhu... this girl very talkative.selamber.funny.hehe... dye nih single lagi taw.aku sendiri pun x taw bile dye nak ade bf.kawan lelaki dye lagi ramai dari aku,tapi 1 pun x melekat ag.aishh..x ade jodoh lagi kot.huhu.. she's the one who know every single things bout me.all about my family, about my boyfie (from the 1st bf) until now.senang cerita semua yang berkaitan ngan personal life aku. we laugh together, we even cry together. bile aku happy, dye pun turut happy and vice-versa.ape-ape masalah, dye lah orang yang pertama yang akan taw. i'll feel good once i share with her.may our friendship last forever my dear.. :)


yeaahhh!the very closest people around me.hehe... eh2, tertinggal lagi seorang. SARIFUDIN SANAWI a.k.a PAKDIN , my only one.kank majok plak dye.hehe.. awak pun BFF kite gak!

xoxo... :)

Friday, February 25, 2011

.: brEak thOse haBits :.

Just because you've always done things this way. It doesn't mean your computing habits are right or could not be better.

BAD HABITS 1:
Not shutting down properly

When you don't shut down properly, your computer does not save your presets, files, logs and system info and resources. If this happen repeatedly, your computer start performing slower because it's loaded down with fragmented system files and fragmented disk space.


BAD HABITS 2:
Not ejecting the USB drive

Forcefully removing a USB drive interrupts the data transmission, which can cause unwritten data to be lost. If you have any open files at the time, they may become corrupted and thus useless.

BAD HABITS 3:
Not backing up your files

Computers crash for many reasons (including bad habit 1) or they become infected. Not having backup copies of your files, pictures and so on puts your hard work and precious memories at risk of being lost forever.

Thursday, February 24, 2011

.: fast Track to Fitness! :.

You can't take care of your family if you are not fit and healthy so no matter how busy your schedule, always maintain a simple fitness routine. Here's a quick guide to creating an effective fitness regime that even the busiest women can adhere to.

  • Take 10 minutes, think about your daily schedule and figure out how you can fit in short workout into your day. For some, the best time is in the morning before everyone else is up while others will find late evening more convenient. Do whatever works for you!
  • Find a way to fit in at least 30 minutes exercise, three times a week. That works out to only one and a half hours per week but it will go a long way to improving your health and overall fitness level.
  • Consider the kind of exercise that you like to do and be honest with yourself! Don't force yourself to go running everyday just because you've heard it's good for you. you're more likely to stick to an exercise you enjoy so choose carefully!
  • Working out at a gym will certainly keep you fit but truth is dedicated hours at the gym is time-consuming. So, get the gym into your home instead. Consider purchasing treadmill or a stationary if you can spare the space. You'll save time and money in this long run.
  • Another way is to work out at home without major equipment. Research online or read fitness magazines for exercise idea which incorporate simple equipment like dumbbells or an exercise ball.
  • Find little ways to add extra movement into your day. Park a little farther at the shopping mall and walk. Use the stairs instead of the lift as often as possible. This way, you are able to incorporate some exercise into your day easily and effectively.
  • You don't have to overhaul your diet and cook time-consuming, healthy meals. Instead, make a simple changes on what you eat. Add less sugar into your coffee or tea and increase your daily intake of water and healthy food such as fruit or yogurt.

Yeah! what a great tips right? take it if you think this is useful for you. Be Healthy!

source: Magazine (can't remember the name lah~) sorry..

Wednesday, February 23, 2011

.: M U :.

M.U stands for Manchester United!huhu...pd ari sabtu lepas, kami dating!
hehe.. mule2 xtaw nak gi mane.puas dok pk nih...last2,pakdin kate : kite da lame x dating kt mid kn? bile dok pikir balik..ye x ye gak ea.ktorang memang da lame x gi dating kat sana.last pegi mase hang out ngan kazen2 aku!so...ktorang decide gi Mid valley.kami lunch di Kampung Baru.boleh plak terserempak ngan jai (dak bmi yg giler2 n kepoh2 cikit tuh) makan kat tempat yang same ktorang makan.mase tuh,dye ngan sorang pompan.x kenal plak pompan tuh.ape2 jela, yg penting dye x nampak aku.kalo x,confirm kecoh satu BMI. grrrr!
after lunch, ktorang terus gi MV. masuk je MV, sume tengok aku semacam jew.hahaha...aku taw sebab ape tapi wat dunno jela.lalalalalala.....
maybe dorang pandang aku sebab nih kot
|
|
|
|
|
|
|

tadaaaaa.....hahaha..aku sendiri pun nak gelak tengok pic nih.ktorang decide nak pakai baju MU pd ari tuh.sebab tuh orang dok tengok aku.agak nye pelik kot tengok aku pakai baju nih.huhu...bak kate dalee : 'aku tengok ko nih cam nak pegi bersukan je!' haha..siot je dalee tuh.tapi ade aku kesah????? g la mam!hehe...
asalkan aku bahagia.hoho...

ktorang tengok wayang.cite Sanctum . not bad lah cite tuh.x buhsan pun tengok.excited ade lah.sebab tengok dorang discover gua tuh cam best je.hehe...pas tengok wayang,ktorang jejalan sekitar MV.puas da ktorang tawaf taw.huhu...then,pakdin ajak jejalan dalam Signature Garden plak.

boss kena kuarkan duit dulu..hehe...tengok perot nye.agak buncit di situ.hehe


nih pakdin dari pandangan belakang.alahai....kurus nye lah dye nih.aku nih je terlebey montel.bile jalan sebelah dye,da nampak cam num 10 la...huhu

di Signature Garden...ahahaha...kalo korang nak taw, ktorang banyak amek gambar kat escalator.sebab ape taw..sebab tiap kali snap gambar,mesti aku x puas ati.hahahaha..selagi x puas ati,selagi tuh ktorang naik escalator.huhu

at last..ni lah hasil nye.hahaha...nih pun aku x puas ati gak.tapi xpela,penat pakdin layan aku.huhu..

tah pe kena tah ngan pakdin nih.aishh....kesengalan melanda la tuh.hehe...lepas Garden, ktorang jejalan around kL. ronda2 kat area taman burung, tasik perdana, tugu negara, last pit-stop ktorang kat tasik titiwangsa.hehe...melepak sambil mata meliar tengok orang jogging.pastu, mulut nih cam biase lah.asik nak ngumpat orang je.hahahaha...

aku jadi sengal gak nih.sengal + montel...what a good combination yah!hehe...lastly, we had dinner at mali's corner.mase tuh, kepala nih da berat da.ase cam nak tumbang pun ade.huhu..maklum lah, orang ngah demam kan.hehe...
maceh ea pakdin..coz bawak sy jejalan!
xoxo
:)


.: ehhh...! :.

ehhh! trlupe lah...!
esok sy kna g service kereta!
pd pukul 8 pagi!
aiisshhhh....
buhsan2...
bye2
:p

.: phAse tEsT --> doNe!!! :.

yeeeaaahhh!phase test da abis!3 ari to 3 paper --> done!
alhamdulillah.....sume bleh jwb.cume last paper td je, x berape leh nk jwb lah. agak susah!
nsib bek 10% je.huhu....

phase test da abis..then we all break for 1 week.ape aktiviti sy ea???hurmmmm....1st, ajar BFF sy microprocessor.huh! tu pun lau dye ade lappy. TLG CRI LAPPY EA! lau xde,i tamo ajr.. :p

2nd, kna g putrajaya. teman c die g wt salinan sjil SPM. 3rd, my friend's wedding at tasik s.alam. 4th, anta kain sari yg d beli oleh liyana ke tailor sy.tuh pn lau dye reti jahit..aishhh.. 5th, most important activities : do ASSIGNMENT!

that's all! kpd kwn2 yg msih berada d BMI, good luck! n happy holiday!
:)

Sunday, February 20, 2011

.: iNdusTriaL saFety & heaLth :.

today 21th february (1.37 am)

phase test week has started and im taking the test at 8.00pm..so...i got 19 hours before taking that paper.

industrial safety & health....uuuaaarrggghhh! what a tough subject.even though, this test is open-book test....still tough lah.x suke sbb ktorg nih da jd cm lawyer. kna taw byk akta...aishhh!
ble da lpas study ISH nih, da ase cm leh jd SHO (safety health officer) taw.salary pn tnggi!
hahhahaha...mata duitan btol!huhu

hope x susah lah paper nih...gud luck my frens!chayok2!
make sure you get 10% yah!
hahahah

:)

Friday, February 18, 2011

.: gOod mOrninG :.

morning everyone!
juz woke up n feel wanna go back to zzzZZZzzzz !
ahaha...
my flu is getting worse coz yesterday i didnt take any medicine..poor u yana!aishhhh....
n my back injured again...hayya!byk nye pnyakit ko nih yana.huh!kn best lau dpt g berurut kn3????hehe....

nvm, i still can manage myself for today's activity!yeeaahhh!

today's activities:

* meet him
* go jln2
* mkn2
* muvee @ karaoke
* lepak2

huhu...byk gak activity tok arini.n the most important activity is STUDY! dat will be done in the night lorhhhh...jmp c dye dlu,amek smgt ckt.de bru leh study.huhu

chayok2 elyana!!!

:)

Pacemaker....!

Pe kna mngena pacemaker ngn entry nih????
haaa....bia sy cte dlu sal pacemaker yep!



haaa....ni lah yg d namekn pacemaker!wlupn sy bdak biomedical,sy xpena tgk secara live ag pacemaker nih taw.

a lil bit info about pacemaker:

pacemaker is a medical device which uses electrical impulses, delivered by electrodes contacting the heart muscles, to regulate the beating of the heart.

ats nih in term of medic la ye...hehe...lau in term of lain, bnde nih org selalu pggl bateri... mst korg pena dgr kn sal psg bateri kt jntung..haaa....nih lah bnde nye.huhu


dis is how pacemaker being attached yah! ade 2 care sbnr nye...1st..leh attached kt dlm bdn n 2ndly...leh attach d lua bdn.huhu

bermula lah ksah sy!

last week...atok sy d kejarkn ke hospital kerana dye buang air besar brdarah.huhu...so,his doc said dat his heart is in critical stage.sgt2 lemah heart beat dye.doc ckp ble2 je jntung dye leh berhenti sndri.
doc suggest kt ktorg supaya wt pacemaker nih lah.n adik beradik mak sy (ank2 atok sy!hehe) sume nye da setuju tok wt pacemaker tuh....
skrg nih ktorg ngah tggu confirmation dr doc n appoinment tok wt pacemaker tuh.doc kate kna wt kt hospital serdang.

lau korg nk taw,smpai ke arini atok sy x wt pacemaker tuh ag.lembap btol lah doc tuh.nih da libatkn nyawa org taw... bleh plak d lewat2 kn cnfirmation tuh.skt ati btol..
but, alhamdulillah....heart beat atok da ok.dye da blik umah da.cume skrg ktorg kna tggu cnfirmation dr doc.


Back-to-blogging !!!


yeahhh! im back!
long time didnt update my blog..so many things to do n to think lah~

so....let's start over.

1. im already in semester 5...yah! got 3 more to go.chayok2!!!

2. still wit him... :)

3. there's too many story dat i wanted to share (byk sgt kew????hahahah)


xoxo
:)

Lalalalalala.. ;)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers