I made this widget at MyFlashFetish.com.

Friday, December 30, 2011

. : 2011: .

Dear 2011,

          it's time to leave you. it is the hardest year that i've been through. there is so much memories either sweet thing or sour.huhu..   but most of this year, i've got more 'sour' memories. no need to discuss here. whether it is hard for me or not, i've already been through it. in a simple word that i can describe for this year is it is the year of crying.it is hard to satisfy other people feelings. i've done my best and i think all the decision that i made during this year, is the best for me and to the people.thanks to those who have been supporting me especially sarifudin and my siblings. not forget, to my roomate..thanks for lend me your shoulder during the hardest time... hopefully...this coming new year would be the best year of my life..


Regards,
elyana




. : daY oNe :.

hello peeps! you guys still remember this??? haha.. took so long to complete the day one challenge.huhu...

as for day one. it's about '10 things about you'.. well, here we go...

  1. hye! my name is Elyana. full name  : NUR ELYANA BT SHAHRIN. you can call me yana, el, elyana or yanot.. haha.. so many nicknames right? well, each nicknames was given from my friends and relative. such as el, is given by my classmate in BMI. and yeah, all my friends at BMI will call me el. as for yanot, given by YOWINS. my closed friends from secondary school. urghh..i don't know why they gave me that funny name. but,its okayh... i can get used of it.  :)
  2. i was born on 7th November 1988 at Asia Maternity Home, Malacca. so, next year i will turn to 24. haha... im getting old yah.. sometimes i kept saying that 'eh....betul ke umur aku dah nak masuk 24??? macam x percaya je!'  hahah.. and i bet, you guys would say the same thing lah. right?  :p
  3. okayh..! i have 6 siblings. one male,another five is female. hehe... i'm the second one in the family and yeah, i'm the oldest sister. above me is my one and only brother, Mohd Izwan, followed by me, then, Nur Elyani, Nur Yusnida, Nur adila and the youngest one, Siti Aisyah. 
  4. so.what about my parents???huhu.. i've young-look parents..haha...why i said so?bcoz all their friends said that they look younger than their age. my daddy, En Shahrin is 54 years old and my mum, Pn Awiyah is 50 years old. the secret of look younger is they always keep healthy. my mum's part time job is aerobic instructor and she always join any kind of contest that related to aerobic. she's very addicted to it.haha... as for my daddy, every weekend, he will go jogging and at night he always do the tai-chi. that's why they always look fit. but their children is not like them. haha... me, always putting on weight lah... :p
  5. done with the family, n we go my background education... i've done my UPSR at SK Bandar Tun Razak 1. average A's i got.hahah...* dulu2 x bape nak pandai sangat..haha* then, continue at SMK Bandar Tun Razak. done my PMR and SPM at this school.supposedly during form 4, i change to SMT Gombak, took electric&electronic course but i said to daddy  'kalau dapat masuk kelas sains, orang tak nak pergi sana' finally, i'm in science class.so,no need to go Gombak. *kunun2 berangan nak jadi doktor kunun.hahhaha* 
  6. ok! next, my higher education. after SPM, I'd got many offers but not related to my background.n i decided to took the STPM. my 1st test during my lower year of STPM were s***k.haha... i said 'mati aku kalau setiap kali test dapat macam nih' hahah...fyi, i took the biology class.so, a big hard for me to catch up. my brain cannot accept all the module maaaa....wonder how the chinese and indians student can go through all this. so,i quit STPM and apply UniKL. bcoz of addicted to chemistry, i wanted to studied about chemical engineering but tak ada rezeki. hayyyahhh! my jodoh is always with GOMBAK.haha... i continue my study at UniKL BMI at Gombak. just behind the UIAM Gombak.huhu... major in Medical Electronic. done my diploma, and now i'm taking my bachelor which will be complete next year..Insyaallah..  :)
  7. ambition.??? haha...everytime i got this question, my answer would be 'ntah' .  hahah... during my secondary school, the answer for that question is 'i wanted to be a doctor' . and my ambition can't be achieved successfully. *tuh lah....orang suruh belajar pandai2 masa sekolah dulu, tapi degil... kan da tak dapat jadi doktor* hehe..   i can't be a doctor for a patient but i'll be a doctor for a medical equipment. Insyaallah..  amin..
  8. attitude.??? ok. for those who know me, they already know what kind of attitude i have. i can be a friendly, caring, and good person.sometimes i can be the opposite of that. hahaha.... if other people treat me well, and i'll do the same too and vice versa, :)   
  9. hobby.???  lots of hobby i've got. the most hobby that will do is surfing the internet. me like to take a look of others blog and online shopping. now, my new hobby is create something like craft by my own. its fun to look at our own hand made.other than that, i feel like I'm interested on cooking. lalalalala..  :p
  10. last thing about me is I am single...but not available...hahahah... *siapa lah lelaki malang tuh kan???* hehe...  :))


p/s: it takes more than one week to complete this thing..huhu




Tuesday, December 6, 2011

. : weLcome bacK! :.

urrgghhh!!!it's been 8 months i didn't update my precious blog.sorry guys, i'm quite busy. busy with my study,busy with my date, and busy with my problems.... haha.. the only and main problem is the internet connection at my school damn bad, so it's hard for me to updating! hehe  :)

well..it's december.like recent years, december is my holiday!precious holiday!nothing to worried and nothing to be studied. but as for this december, i've got a lot lot lot lot lot of work to do.especially for my final year project.and yah, next year is my final year.so..wish me luck! can't wait to complete all this stuff  *sigh*.

this year is very challenging year.the problems keep hitting me until i get stress and sometimes i felt like i just wanna give up.but there are people that always beside me,and always said that 'you don't have to give up yana.you must be strong.Allah beri kita ujian untuk melihat sejauh mana keimanan kita and sejauh mana kita ingat kat Dia'... thanks for your concern guys. without them, i can't go through all this s***. haha.. (terkasau plak). 

ok peeps! time to shut up! lalalalala....

p/s: to all my friends who are getting married, i would like to say : congratulations!may Allah bless you and your partner. may all your love will be last forever!....

Friday, May 20, 2011

.: activity :.


Esk ade Wedding dekat bandar tun razak.

Abah lah nih paksa aku pergi.

Al-maklum lah, yang kawen tuh kawan aku jugak plus dye jiran aku dulu (time aku duduk kat BTR).

So, kena lah pergi. Nanti dorang kate ape plak kn?

Hehe..

Yang paling best, yani bawak camera!

Yeahhhh!!! Bergambau jela koje aku esok.

Activity yang kedua :

Sony Ericsson


My baby nih buat hal dahhhh...

Bila ada orang call, aku x dengar.

Kekadang dengar, kekadang x.

Aishhh...

Cian my baby... Xpe2, esok mama bawak baby gi jumpe doctor k!

lalalalalalalalala...  :)

Sunday, May 15, 2011

.: tHe tRiaL :.


Bila baca title entry nih, macam tajuk cerita je kan???hahaha... saje je tulis macam tuh. entry kali nih, aku nak cerita pasal trial hijab!


Tadaaaa.....this is our trial.hurmm..nape aku pakai macam selekeh je ea? nape x macam aisyah amin???aissshhhh....xpe2.. saya budak baru belajar, kalau salah tolong betolkan! Yang yani punya style,aku da lupe lah aku tengok dari mane.huhu...jap2, ade lagi...


Ceewwaaaahhh! ada gaya datin x? Hahahaha... Beg tuh lah yang nampak macam datin2. Tuh pun beg pinjam. lalalala... Mase nih, dekat mahkota parade melaka. Jalan-jalan cari pasal ngan family aku. Agak2 comey x? Kalau x comey, aku x nak lah pakai camni ag.. Hehehe.. Tuh saja yang aku nak cerita. N special thanks to Aisyah Amin. Kalau dye x buat video tuh, mesti aku terkial2 nak ikut care dye pakai hijab. huhu

:)

Saturday, May 14, 2011

.: semesTer brEak :.


eh?

da semester break???

berape bulan?

 cepatnye mase berlalu..


buat apa je break nih?

keje? lepak'ing?


haha



Yeah! aku tengah cuti sekarang!

cuti semester selama 2 bulan

nak keje..kalo x dapat, lepak'ing jela..



p/s : final exam sucks babe! grrr...  :(


.: about 10, sepuluh, ten :.

macam kelakar je entry atas nih?huhu
Tentang sepuluh nih aku dapat dr blog kawan aku, mahira namenye. Bila bace, rasa seronok plak kan. So, aku decide nak buat cam dye. Boleh kan rara? hehe
Ambil mase gak buat bende nih tapi x ape. kita buat slow2 ye... Actually, this 'tentang sepuluh' is about urself. Everyone would knows everything that they don't know about u. Check it out guys!

Cabaran tentang sepuluh :
day one : 10 things about you
day two : 10 things you love
day three : 10 things you hate
day four : 10 things you want to say to one person
day five : 10 wishes
day six : 10 items you can't live without
day seven : 10 important people
day eight : 10 of your favourite song
day nine : 10 ways to win your heart
day ten : 10 final word
Harap bersabar ye kawan2. Dalam masa yang terdekat nih, aku akan buat cabaran pertama.
:)

.: 150511 :.

Ingat lagi x entry count down ???

haaaa...sudah sampai hari nye taw!

150510 - 15 May 2010

One of the important date in my life!

ape dye agak nye???

It's our anniversary!

Today, 150511.... we have been together for 1 year!


Alhamdulillah, syukur kepada Allah ...  :)

1 tahun tuh macam seribu tahun! Banyak kenangan manis antara kami dan juge kenangan pahit. Gaduh, Merajuk n Jeles tuh da menjadi perkara biasa bagi pasangan bercinta nih. Lebih2 lagi aku nih memang suke merajok.haha..susah pulak tuh kalo nak dipujuk! Gaduh2 pun selalu nye aku yang mule dulu. Jahat kan aku nih?lalalalala...gaduh2 manje je kot! :p

As for Pakdin a.k.a my beloved boyfriend :

Thank you so much sayang because:
  • always be there by my side
  • accepting me in ur life
  • loving me with all your heart
  • for encouraging me
"I don’t need no fancy cars,
  I don’t need no diamond rings,
My baby is all I need,
Cause I don’t need those extra things!"


 And your love is more important than others. 
 
There's a long journey for us to go. I hope that we can go through with patience.

L.U.S.M
muahx711
:)

Saturday, May 7, 2011

.: coUnt dowN :.

count down?

count down ape ye???

korang rase?

Hahahahahaha...

Jom main teka-teka nak?

Korang teka lah... Kalau betul, aku bagi hadiah yang bernilai RM1 sahaja.

Lalalalalalalala  :)

Ade lagi seminggu untuk sampai hari nya...



Can't wait!!!  :)

.: fInaL eXam :.

lama sudah aku x meng-hupdate blog nih..huhu...busy study lah kawan2. now im having my final exam for my 5th semester! got 3 more to go. Hoho..! can't wait lah to finish my study.. FYI, my facebook account had been deactivated for awhile because i need more concentration on my studies. kalau facebook active ag, confirm 24/7 aku menghadap mende tuh. silap2, x study aku. Hahaha..  Nih kira 1st time aku deactivated facebook account hanya kerana final exam! Final exam yang sebelum nih pun aku x pernah pun deactivate taw!

Lagi pun, aku dah promise dengan pakdin yang aku akan UP kan my CGPA. Insyaallah.... Dengan berkat doa my parents, him and my friends.. naiklah pointer tuh. Amin.....  :)

Here my schedule : 

03/05/2011

ISLAM, SAINS & TEKNOLOGI

06/05/2011
DISCRETE-TIME SIGNAL AND SYSTEMS

10/05/2011
MEDICAL LASERS

11/05/2011
INTRODUCTION TO MEDICAL PHYSICS

13/05/2011
MEDICAL INSTRUMENTATION

Ha...ada 5 papers for this semester. And pada hari last iaitu 13/05/2011, aku akan active kan facebook account aku tuh.. Dah lama dah x tengok, tah ape jadi tah dengan kawan2 aku dalam facebook. Hehehe...

GOOD LUCK MY FRIENDS!!!!         

Tuesday, April 12, 2011

.: suaTu ketiKa di MeLakA :.

pada hari jumaat yang lalu, aku balik ke kampung halaman... di Melaka.so, bertolak dalam pukul 9 malam. singgah di RnR Seremban for dinner...then, arrived around 12midnight lah.

hahaha...bila tengok dorang makan, rasa nak gelak je. tetiba tangan nih jahat.aku keluar kan hp aku, n terus snap!dorang x perasan pun.aku dengan yani dok gelak cam orang giler da.hahaha...
time nih kami singgah dekat RnR Seremban.dinner time.aku tengok masing2 kebulur giler termasuk lah mak aku.maybe dorang x makan time lunch kot.aku pulak cume minum air je sebab aku da makan banyak sangat.al-maklum lah...bila keluar dengan pakdin,confirm aku nih jadi lapor je sentiasa (padanlah ko nih gemoks!)hahhaaha..
then, kami sambung perjalanan. aku x boleh nak tido sebab kena teman bapak aku.drive malam kan,so takot cikit.gelap pulak tuh.huhu...sesampai di kampung,semua nya da tido.aisshhh.... xdapat nak tengok atok aku.
sebenanrnye...aku nih da lame x balik kampung.bila mak aku balik,aku ade keje kat bmi.bila aku balik umh, dorang x balik kampung pulak. kali nih jela yang aku nih berkesempatan nak balik kampung.
keesokkan hari nya.....bangun2 tido,terus cari atok aku...tapi dye tido. n kaki dye pun da berbalut.after having my breakfast,atok da jage n nak mandi.then, dye kena wat dressing (mencuci...tuh ayt nurse.hahaha).
nih lah kaki atok aku.hurmmm....fyi, terjadi nye seperti ini disebabkan oleh pelanggaran yang kecik je.mule, hitam je.n ktorang igtkan ok2 je.last2,aku dapat taw.atok aku admit masuk hospital.

doctor cakap kaki atok da terok sampai ke tulang da pun busuk nye tuh.n doc terpakse buang kuku dan jugak tulang yang hujung jari tuh.kalau x silap aku, yang hitam dalam gambar atas nih,tuh adalah tulang.cian my grandpa..... nenek kate,selama dye sakit n tahan sakit,atok x pernah pun nangis. tapi kali nih dye sakit, tiap2 pagi dye nangis...sedih aku.atok aku da x ceria cam dulu da.sebab kan sakit tuh.

tapi xpe...cucu2 atok nih taw yang atok ktorang seorang yang kuat!!!atok sabar ea...  atok punye luka da kering tuh.Insyaallah.....  kaki atok akan baik balik...

p/s: atok ade kencing manis...sebab tuh kaki dye macam tuh.korang pun taw kan..kalau ade penyakit kencing manis,ade je luka...mesti jadi camni. jadi kawan2...jaga lah kesihatan anda ye..penyakit macam nih sekarang, xkenal umur.semua peringkat umur pun boleh kena macam2 penyakit.

:)

Friday, April 8, 2011

.: Tako Tao :.

pernah dengar Tako Tao?mesti korang pernah dengar kan???selalu ade dekat Jusco.
hehe...bila kite tengok kedai camni kan....mesti kita pikir 2 3 kali kan tok beli. halal ke x? sedap ke x?huhu.... tapi dun worry.. halal babe!n taste good too..
aku nih da ngidam makanan nih.semua sebab marshitah la nih.dye yang ajar aku makan bende nih.
The story of Tako Tao actually began in Japan, when, several years ago, our founder made his way into the streets of the Kansai area in search of new food experiences.Specially blended ingredients - such as special mixed flour, seasoned baby octopus and vegetables - lend a hearty flavour to our takoyaki. Cooked rapidly over high flame, our takoyaki balls stay crispy at the edges while, on the inside, their texture remains pleasantly sticky, soft and flavourful. A sprinkle of seaweed and fish flakes in Mayonnaise alongside our house special sauce add the finishing touch to our Tako Tao’s takoyaki. Most of the ingredients are imported from the origin country Japan.
haaa...camni lah bentuk nye.. okayh... 1st time aku makan dengan marshitah. dye ambil isi octopus. dye ade macam inti taw. octopus - chicken ham plus cheese - shrimp - unagi - abalone.
huhu.....  so, ari khamis lepas aku nak try yang lain plak.aku ambil isi chicken n cheese.hoho...sedaaaaappppp!!!!!! korang try lah cube. confirm sedap. kalau x sedap, bukan taste korang kot makanan nih.hehe
  tadaaaa..... nih lah rupe nye bila da siap masak.atas tuh dye ade letak mayo, sos and fish flakes.. :)
so...ape lagi. go n try it by urself!
:)

Wednesday, April 6, 2011

.: keSeoranGan :.

today..aku berjalan-jalan keliling kota tanpa berteman....no friends, no pakdin, no siblings.only me!xdela keliling kota lah.nak pergi ke sana tuh kena keliling kota. pagi tadi, bangun2 je dari tido.aku decide nak jejalan sorang2.release my tension.gi kelas pun xde mood. nak wat presentation pun xde mood.makan pun x de selera.haissshhhh....macam2 lah aku nih. kin sebab stress + bulan mengambang kot.haha.... 

ingatkan nak jejalan area sini je.tapi macam x best plak kan.so....setelah habis berfikir, aku decide tok pergi ke...: 
haaaa....cni! eh2.....slap.
haaaa...nih bru btol.tadi pun betol gak.tapi aku xdela masuk dalam cosmo park tuh.aku gi times square.hehe....semua xtaw aku gi mane taw.aku sendiri pun x pikir gak mule2.da naik bus baru pikir.hehe...
sampai2 je...aku jadi lapor.maklum lah,pagi tadi makan kuih je. sebiji je aku makan.beli 3 biji, yang lagi dua tuh.aku suruh roomate aku habiskan...eh2,berbalik pada cerita.sampai2...dok pikir nih nak makan ape sambil mate nih meliar je tengok baju2.aishhh..geram!!!sabar jela kan.duit nih nak kena gune tok bende lain.hehe...
di sebabkan McD ade McValue Lunch, aku gi makan sana jela.save cikit duit aku.
tadaaaa..nih dye menu lunch aku.but aku x ambil air coke.tukar ambil sprite without ice.hehe....so,aku makan lah sorang2 sambil tuh dok bace notes LASER and surfing sekejap.hehe..sempat lagi kan.

then, aku gi watson.konon nye nak lah beli lotion sakura tuh kan.sebab da lame mengidam lotion tuh.tapi bajet x mencukupi.so...beli jela baby johnson punye lotion. lotion tuh ade tulis 'melt away stress'.hahahha...macam kena je dengan aku kan???harga murah.beli jelaaa....teringin sangat aku nih nak pakai lotion (padahal sebelum nih x pakai pun)hehe...
lepas shopping2 kat dalam watson (abis dalam rm15), aku jalan2 lah kat level 3 tuh.tup tup...terjumpe 1 pashmina nih.alahai.....lawa nye lah kaler nye.kebetulan, kaler tuh pun aku xde lagi.hurmmm...3 4 kali taw aku dok pusing2 area tuh.last2......terbeli pulak.hahahaha...tapi xpe, rm10 je. lepas beli,aku bukak wallet. tengok tinggal rm10 je.hahaha...mate da terpandang CIMB atm machine tuh.
aaarrrggghhhh!!!!xleh2..aku mesti balik jugak.lagi lame aku kat sana.lagi banyak lah duit aku habis.cepat2 aku gi monorail.keluar je dari times, ujan turun dengan sangat lebat nye.apela nasib badan...redah jela.Alhamdulillah....aku selamat sampai di BMI.walaupun terkena hujan cikit. Insyaallah x demam kot.hehe...eh2...lupe nak cerita.mase aku sampai kat times square. aku ternampak lah satu geng budak2 perempuan nih.bleh tahan gedik (eleh!macam lah ko tuh x gedik yana!!!)hahaaha..aku gedik dengan pakdin je kot.dorang tunggu kawan dorang sampai.bila nampak je kawan dorang dari jaoh.mula lah buat bising.tapi aku bukan nye nak cerita pasal kegedikan dorang nih.cuma aku perasan satu bende...
eh2.... macam slr aku lah.hahahha... (sebenarnye bapak aku yang punye,aku cume pinjam sahaja)
bende nih....kalau aku gi mane2...x kira lah OU ke, the Curve ke, Times Square ke, KLCC ke....mesti budak2 nih akan bawak.i mean that budak2 yang bawak nih bukan nye umur cam aku nih. tapi lagi mude dari aku.kalau anak orang kayo, boleh trima lah kan..nih yang bese2 je.cam aku gak (sederhana). mane lah dorang dapat duit banyak2 ea nak beli slr nih. murah agak nye kot.kawan aku pernah cakap nikon d3000 lah yang paling murah rm1400 je.padan lah dorang boleh beli kan.tapi dari beli slr, lebey baik beli laptop. lagi banyak kegunaan nye.yang aku taw, slr nih da jadi macam trend sekarang.pergi mane2 je, mesti dengan slr.ape2 jela korang.....asalkan korang bahagia.hehe..

ok elyana..u can stop typing now.go n take a rest!
bye2
:)

Tuesday, April 5, 2011

.: tHe FinaL :.

tup tap tup tap....dah nak final exam.waaahhh!!!!cepat nye mase berlalu. this is week 12 already. n i got 3 more weeks to do the revision before taking the exams.hayyyya!!!n mase2 nih lah, lecturer2 kami mula bagi assgnment yang menimbun.alahaiii...da name pun student kan.kena lah hadap.tapi sempat pulak aku nih meng hupdate blog.hehe... 
eh2.... terlupe lah.aku ade bende nak cerita dekat korang semua. pasal pengalaman yang x dapat aku lupekan sampai bebila....hehe

tunggu taw nex entry! c yaaahhh!
muahx
:)

.: LuahAn :.

hari nih aku terasa nak meluahkan segala2 nya. biar lah orang nak cakap ape pun. blog aku kot, lantak lah aku nak post ape2 pun. ade aku kesah???
bunyi macam marah je kn?...ye!!!memang aku tengah marah. macam2 perasaan ade dalam diri aku sekarang nih. marah + geram + sakit hati + terasa hati + sedih + tension + stress = boleh mati lah weyh kalau aku ada perasaan macam nih tiap2 hari. xpela, kalau mati pun.... x de orang pun nak sedih sebab ko xde yana!pity u!

bulan lepas + tambah sikit dengan awal bulan nih, bulan yang sangat tension! macam2 hal berlaku. dengan assignment lah, hal member2 lah, hal pakdin lah...macam2 lah..grrrrr!!!! rasa macam nak pergi jauh dari sini. nak hilangkan diri dari dunia study n kawan2 termasuk lah pakdin. sorry to say lah kawan2. tapi memang nih yang aku rasa. sakit taw bila rasa macam nih. i bet u all pun pernah rasa bende yang sama macam aku.
last month, kitorang nih busy sedikit. dengan assignment, exhibition, presentation. pastuh, dengan pergi camping lagi, handle aktiviti untuk orphans. aishhh.... baru aku taw macam mane perasaan seorang student yang kena handle banyak benda. agak2 nya, aku punye jpm pun rasa macam tuh juga ke?huhu..yela kot! (aku tanya,aku jugak yang jawab! xpela,asalkan aku happy!)
at least, stress pasal study kira ok lagi lah.under control babe.... kalau da x leh nak control, aku nangis jap then confirm ok sedikit.huhu..stress pun sebab orang dok push2 aku untuk buat dua kerja dalam masa yang sama.ingat aku nih robot ke weyh?.boleh je kalau nak aku buatkan,tapi biarlah satu persatu.bagi aku habiskan 1 kerja dulu then baru bagi yang lain...bila stress pasal kawan2...perrggghhh!x leh nak control weyh. bukan setakat nangis je weyh, rasa macam nak hentak kepala aku nih kat dinding hostel nih pun ade. geram punye pasal kan.... tapi xpe, tahap kesabaran aku di bawah tanda 'max' lagi.so, kawan2 jangan lah risau. buat masa nih, aku rasa aku x de lagi lah nak luahkan perasaan dalam blog nih. dalam facebook, ade lah 3 4 kali. but ape yang aku luahkan tuh kebanyakkan nye untuk kawan aku yang bukan dari kolej aku.n other than that, aku just buat status yang di tujukan sebagai peringatan, bukan untuk aku seorang, tapi untuk semua kawan2 aku dalam facebook tuh.ape yang aku cakap tuh, adelah benda yang betol.benda yang pernah terjadi bukan dekat aku je..tapi aku rasa semua orang pernah kena. akan tetapi, ade juga yang terasa! hurmmmm.... aku x penah pun gunakan perkataan yang kasar. kalau setakat bergurau tuh, adelah kot.aku dapat taw pun secara x sengaja. dye kata aku nih lagi percaya cakap orang luar dari diri dye sendiri. macam2 lah dye kata.tapi aku x nak tulis.buat sakit hati je.kita nih percaya sebab apa yang orang luar tuh cakap sama macam apa yang kitorang tahu.tapi malas nak cakap banyak lah kan.let me just say that it is not for u!it's for all of us.siapa yang makan cili,dye yang rasa masam kan sebab makan cili yang dalam cuka tuh. it just a REMINDER!!!dont u get???a REMINDER!not only for me....for all my friends in mukabuku. pastuh, mule lah merajok2 nih.hurmmm...aku memang xkesah kalau nak merajok pun.sebab aku pun kuat merajok!aku mengaku!lantak lah...korang nak kate ape pun. dari dulu sampai lah sekarang, aku nih memang suke 'merajok'. bukan sejak masuk kolej, tapi sejak di bangku sekolah (sekolah menengah lah..sekolah rendah x sebab aku xde perasaan lagi). tapi kan, aku nih bukan jenis yang suke2 je merajok.bukan jenis merajok tanpa sebab! setiap kali aku merajok, pasti ada sebab nya. kalau ade benda yang aku x puas hati, aku akan diam! x kan bercakap dengan sape2. sampaikan orang x bersalah pun kena. i am sorry lah kawan2. di sebabkan seorang, semua terkena. tapi sebelum aku amek degree nih.aku memang tekad x nak dah merajok2 nih.aku nak kurang kan..last2, x jugak!ade je bende yang x kena.kena pulak aku nih seorang yang EGO nye tinggi!memang susah lah kan.bila aku rasa marah, aku pendam. n biasanye aku luahkan kat pkdin, xpun BFF aku.dekat dorang je yang aku luah.x pernah lagi aku luahkan dekat orang yang aku marahkan tuh.aku taw kalau aku luahkan dekat orang yang aku marahkan tuh, confirm aku nangis n confirm tahap kesabaran aku meluap2 time tuh.aku boleh jadi giler taw.tapi biar lah... biar aku je yang makan hati. semalam pun terjadi satu hal.aku nih kalau da merajok, aku memang x kan pandang orang.lagi2 bila dapat dok depan laptop aku sambil telinga nih sumbat dengan headphone n dengar lagu2 yang aku suke. tapi kejadian semalam memang menyakitkan. aku tahu aku pernah buat kat ko macam tuh.tapi mase tuh, aku ade ke panggil ko datang bilik aku?semalam memang terasa giler2.da panggil aku datang, tapi x pandang aku langsung.ok fine..xpe.aku xkesah. tapi ayat THANK YOU tuh keluar dari mulut ko dengan suara yang agak tinggi sedikit, aku rasa macam aku nih di halau!dengan kasarnye!waaahhh! rasa macam kena penampor yang sangat kuat yang buat aku tercampak dari situ.tuh yang ko cakap x marah dekat aku?????bak kate sir roy, kte nih kena bersangka baik....so, aku pun bersangka baik lah kan.mule2 aku ingat kan aku ok. bila bangun pagi nak pergi mandi untuk pergi mengaji, aku terasa hati.(pelik je ayat nih??hahaha). x taw kenapa dengan hati aku nih. aku rasa sangat2 geram. tapi biarlah semua tuh. biar aku je yang rasa geram+sedih tuh.hurmmmmm....
' i think that u change.u've change a lot!n i only knew the old 'u', not the new 'u'..u said that we've been together for a long time n i should already knew u better than others. u wrong..starting from last year..when im with u, i feel that im with a new guy.totally with a new guy.n dont get mad at me if i said that i dont know about u anymore.feel like we are a new friends'



Tuesday, March 22, 2011

.: hiJab :.

Cube tengok gambar atas nih.hehe....semalam dok layan mukabuku, tetibe terkeluar la news feed dari salah seorang kawan di mukabuku tuh.. dye like page Aishah Amin: The Hijab Diaries..n jari nih pun dok gatal lah click page tuh..n wooowwww!she looks gorgeous. sebelum like dye nye page,aku tengok2 lah gambar dye.dye sangat2 berani tok try macam2 jenis fashion taw.fashion yang aku sendiri pun x kan berani pakai.pastuh, aku tengok cara dye pakai tudung, semua nya menutup dada. dye seorang muslimah yang bergaya!hehe...sangat2 suke style dye. sekarang nih aku da jadi friend dye dalam mukabuku and jadi follower blog dye.tadi aku baru je jumpe video2 dye dalam youtube.cara2 memakai hijab (i mean pashmina tuh). selain aishah, aku pun ada tengok video2 tutorial hana tajima. korang try lah surf. jangan terkejut taw kalau satu hari nanti, cara pemakaian tudung aku da berubah.hehe...

xoxo
:)


p/s : dalam proses belajar cara2 memakai tudung ala2 aishah amin n also hana tajima..  

Sunday, March 20, 2011

.: Kau Selamanya :.


Aku amat sayang kamu
Dari dulu hingga kini
Tak berubah ku terlena keranamu

Walau apa pun terjadi
Aku setia menyayangi
Diri kamu kan berada di hatiku

Kau insan teristimewa
Dulu kini selamanya
Ku terimakan dirimu oh sayangku

Ku harap kau pun begitu
Sama-sama mencintai
Oh indahnya cinta ini bersamamu

Terimalah diriku seadanya sederhana
Ku berserah kepadamu Ya Ilahi

Kau insan teristimewa
Dulu kini selamanya
Ku terimakan dirimu oh sayangku

Ku harap kau pun begitu
Sama-sama mencintai
Oh indahnya cinta ini bersamamu

Kau insan teristimewa
Dulu kini selamanya
Ku terimakan dirimu oh sayangku

Ku harap kau pun begitu
Sama-sama mencintai
Oh indahnya cinta ini bersamamu

Kau insan teristimewa
Dulu kini selamanya
Ku terimakan dirimu oh sayangku

Ku harap kau pun begitu
Sama-sama mencintai
Oh indahnya cinta ini bersamamu

Friday, March 18, 2011

.: it's Friday :.

kami dok rumah...main masak2..makan2..tengok tv..jalan2 beli cari barang..balut2 hadiah..
hahahaha...kami = aku,liyana n atiqah.... itulah keje ktorang hari nih.cian dorang kena dera ngan aku.pastu,makan masakan aku yang x bape nak sedap tuh.hehe... thanks korang sebab tolong aku n mak aku balut2 hadiah.kalau korang x de,agak nya kol 3 pagi baru nak siap.huhu

tomorrow: cari breakfast-basuh bju-packing barang-g ampang(tolong mak aku)-balik rumah(amek bapak aku)-g ampang balik-main bowling-balik BMI...
waaahhhh!!!manyak woooo nak kena wat esok.huhu....good nite guys!
wassalam....  :)

Thursday, March 17, 2011

.: NPI :.

NADWAH PENGHAYATAN ISLAM III (NPI) anjuran Ikatan Studi Islam dan The Scholar Club yang baru sahaja dirasmikan oleh timbalan dekan Unikl BMI.yang best nye, mase malam perasmian nih ade sekali ngan konsert mel(bekas vokalis wings). kitorang pun bukan nya kenal sangat ngan mel nih.tapi pergi jela...niat di pasang adalah untuk menemani khaiyum abizal ngan afiqah..bila balik dari tengok konsert tuh ade juga dapat pengajaran.
konsert mel nih sebenarnye di selang ngan dua adegan teater.teater yang sangat ringkas tetapi kesan nya cukup mendalam. ade juga timbul keinsafan dalam diri nih. mel sekarang nih sedang berdakwah melalui lagu2 dye.not bad juga lagu2 dye.huhu...and teater pertama berkisarkan tentang hati dan nafsu.mereka menceritakan tentang apa yang berlaku pada zaman sekarang nih.kita nih da dikuasai oleh nafsu kita sendiri.nafsu untuk membuat perkara2 yang x elok.nafsu yang mementingkan kekayaan di dunia nih sampai lalai dalam menunaikan tanggungjawab kepada Yang maha Esa.yang aku x leh lupe lah kan.watak nafsu nih,dye punye pakaian kaler merah.siap pkai mask lagi tuh.n dye punye mengilai tuh...ppeerrggghhhhh!berdiri bulu roma aku babe!siyes shit..memang naik kot.ase seram sejuk je taw.lakonan dye memang mantap giler.terrrbbaaaikkkk lah! antara ayat2 yang aku still remember lah kan..: " biar kita pilih jalan yang berliku& berduri (jalan yang susah) pada masa sekarang, kelak....kita akan dapat yang terbaik di sana.jangan engkau memilih jalan yang senang@singkat semata2 untuk kebahagiaan, ke neraka lah jawapan nya"....
teater yang kedua pulak mengisahkan tentang seorang kafir yang buta mata nya dan sangat miskin.dye selalu memaki hamun Rasulullah S.A.W.maksud nya..dye selalu menyebarkan fitnah pasal Rasulullah S.A.W. tetapi orang yang dye maki tu lah yang memberi dye makan setiap hari.dan bila Rasulullah S.A.W meninggal dunia, baru dye tahu yang selama ini orang yang memberi dye makan adalah Rasulullah.lepas tuh,dye memeluk agama Islam....
sedikit sebanyak dapat juga ilmu dan juga pengajaran mase malam tuh.berbaloi dengan harga tiket rm10 tuh.sangat2 rugi korang x pergi.huhu

wassalam..  :)

.: ................. :.

hurmmmm...x tahu nak tulis title ape kat atas nih. aku sangat sedih hari ini. x payah la nak taw sebab ape kan. its private! 1st time nangis sebab nih. sampai ter esak2 taw.pastu,hampir-hampir nak jatuh dalam toilet. semua gara-gara c zoo lah nih.taw2 je dye msg suruh turun sebab dye da sampai. haaaa...ape lagi, kelam kabut lah. dengan muke baru lepas nangis, terus turun bawah.actly, zoo ngan kawan dye (syam) anta aku, liyana and atiqah gi terminal gombak. jumpe je zoo..terus dye tanye 'eh,np el nangis?'...hahaha..aku hanya mampu tersengih je.anyway, thanks zoo n syam sebab sudi anta kitorang nih gi lrt. dalam lrt, aku asik teringat je perkara2 yang boleh membuatkan aku menangis kembali.aishhh...nasib baik ade c mek nih.ade je bende klaka yang dye buat.so, x jadi lah nak nangis.yeahhhh! saya berjaya menahan nye! yehaaaaa!  balik rumah,try lupakan apa yang berlaku.busy kan diri.confirm kembali ceria balik.(cheewaaaahhhh!).
tomorrow's activities: anta mak abah gi keje. beli breakfast untuk tetamu saya.gi pasar,beli lauk.masak bersam2 mereka.dan menolong mak saya membuat goodies.hoho...cian mek ngan liyana.x pasal2 dorang kena tolong saya!its ok guys..nanti kite gi main bowling ea.hehe...
:)

Sunday, March 13, 2011

.: si keciL coMeL :.

hey...hey...hey...!hari nih rajin sikit nak update.sepatut nye nak update semalam, tapi sebab penat sangat2 x jadi lah nak update.nih pun tangan dok gatal je nak menaip.padahal da lewat and esok pulak kelas aku kol8 pagi...jangan x bangun sudah.ahahaha...
 semalam aku gi jejalan ngan pakdin.ktorang gi MATTA fair kat pwtc.ramai giler orang.ramai sebab kat pwtc tuh ade buat tiga fair: MATTA fair, education fair and beauty fair.huhu...ktorang gi MATTA fair jela.bak kate pakdin,saje je berjalan sebab kawan dye cakap ade trip2 yang murah2 belaka.memang totally murah babe!
gi trip ke phuket-krabi naik cruise. rm1200 for two person.tapi dorang tulis 'buy one,free one'...murah kan3???haha...tapi package2 camni seswai tok orang yang nak gi honeymoon..aku punye lambat lagi lahhhh..
lepas PWTC,ktorang rush balik damansara.rumah pakdin lah.sebab da nak hujan.sampai2 je rumah dye,aku jumpa 2 orang budak yang aku sangat2 rindu!hehe...

haliza
ini salah seorang budak yang aku rindu tuh.mulut dye kalau da bercakap,non-stop...ponat nak layan dye.aishhh...yang paling aku x lupe,dye cakap camni:
"kak....thuthu kak...thuthu kak...kak..thuthu"
thuthu = susu
hahahahahaha...sangat2 comel bile dye cakap camtuh.hehe..da dye mintak,so....buat kan jela.hehe...aku pandai buat susu budak ye kawan2.huhu.. tapi semalam dye x mintak pun.aku tengok cite karton ngan dye, cte 'how to train your dragon'..excited dye wooo...dye panggil nenek dye: "nekkk..aton nek"
haha...dekat semua orang dye btaw yang cite tuh cite karton.aku hanya mampu tersengih je...  :)

hilmi
haaa....nih lagi seorang budak.name dye hilmi,adik kepada si liza..geram giler bile jumpe dye.ase nak cubit2 je pipi dye.kalau dye nangis ke kan,senang je nak pujuk.bawak dye keluar rumah.pastu,tunjuk je mane2 lampu yang kelip2 tuh.x pun lampu sign board Giant atau pun mane2 jela.confirm dye terpukau.hehe...dye sangat2 suke tengok lampu2.dye x reti bercakap lagi.and baru je boleh berjalan.baru setahun tiga bulan je kot.hehe...semalam dye nangis taw.x taw lah sebab ape.puas semua pujuk,tapi nangis gak.sampai dye muntah2..cian si comel nih.pas je muntah,da ok balik da.da boleh senyum cam biasa.kalau korang nak taw,dulu sebelum dye boleh jalan,c liza suke kacau dye.pastu,dye nangis.tapi sekarang....da terbalik,c hilmi yang buli liza.hahaha..sampai kakak dye tuh leh nangis lah.yeaaahhh...ilmi kuat!huhu

lepas jumpe dorang,pakdin anta aku balik bmi yang tercinta nih.dapat lah jugak aku lepas kan rindu kat budak kecik 2 orang nih.al-maklum lahhh...aku kan busy.so,x sempat nak singgah jenguk dorang.huhu....anyway,sekarang nih pun aku rindu kat dorang taw.(kat pakdin x rindu pun.hahahahahaha).bile tengok dorang and layan kerenah dorang,aku akan rase happy....  :)

Friday, March 11, 2011

.: huge tsunami slams Japan!!! :.

TOKYO (Reuters) – The biggest earthquake to hit Japan since records began 140 years ago struck the northeast coast on Friday, triggering a 10-meter tsunami that swept away everything in its path, including houses, ships, cars and farm buildings on fire.

The Red Cross in Geneva said the wall of water was higher than some Pacific islands and a tsunami warning was issued for the whole of the Pacific basin, except for the United States and Canada, but Hawaii ordered the evacuation of coastal areas.

At least 22 people were killed in the quake and tsunami, Kyodo news agency said, and the extent of the destruction, and the forecast for the tsunami, suggested the death toll could rise significantly.

The 8.9 magnitude quake caused many injuries, sparked fires and the wall of water, prompting warnings to people to move to higher ground in coastal areas.

"I was terrified and I'm still frightened," said Hidekatsu Hata, 36, manager of a Chinese noodle restaurant in Tokyo's Akasaka area. "I've never experienced such a big quake before."

Some nuclear power plants and oil refineries were shut down and a refinery and a major steel plant was ablaze.

Cabinet ministers were meeting about nuclear issues after media reports said the government would declare a nuclear power emergency, which occurs if there is confirmation of radioactivity leaks or a reactor cooling system breakdown.

Around 4.4 million homes were without power in northern Japan, media said. A hotel collapsed in the city of Sendai and people were feared buried in the rubble.

Electronics giant Sony Corp, one of the country's biggest exporters, shut six factories, Kyodo reported, as air force jets raced toward the northeast coast to determine the extent of the damage.



REUTERS/KYODO

The Bank of Japan, which has been struggling to boost the anemic economy, said it would do its utmost to ensure financial market stability as the yen and Japanese shares fell.

The Philippines, Taiwan and Indonesia all issued tsunami alerts, reviving memories of the giant tsunami which struck Asia in 2004. The Pacific Tsunami Warning Center issued alerts for countries to the west and across the Pacific as far away as Colombia and Peru.

There were several strong aftershocks. In Tokyo, buildings shook violently. An oil refinery near the city was on fire, with dozens of storage tanks under threat.

Stunning TV footage showed the tsunami carrying the debris and fires across a large swathe of coastal farmland near the city of Sendai, which has a population of one million. Ships in once coastal area were lifted from the sea into a harbor where they lay helplessly on their side.

Sendai is 300 km (180 miles) northeast of Tokyo and the epicenter at sea was not far away.

NHK showed flames and black smoke billowing from a building in Odaiba, a Tokyo suburb, and bullet trains to the north of the country were halted. Thick smoke was also pouring out of an industrial area in Yokohama's Isogo area. TV footage showed boats, cars and trucks tossed around like toys in the water after a small tsunami hit the town of Kamaichi in northern Japan. An overpass, location unknown, appeared to have collapsed and cars were turning around and speeding away. Kyodo news agency said there were reports of fires in Sendai where waves carried cars across the runway at the airport.

"The building shook for what seemed a long time and many people in the newsroom grabbed their helmets and some got under their desks," Reuters correspondent Linda Sieg said in Tokyo. "It was probably the worst I have felt since I came to Japan more than 20 years ago."

The quake struck just before the Tokyo stock market closed, pushing the Nikkei down to end at a five-week low. Nikkei futures trading in Osaka tumbled as much as 4.7 percent in reaction to the news.

The disaster also weighed on markets elsewhere, pushing shares in European insurance companies down. Large reinsurers -- Swiss Re, Hannover Re and Munich Re -- were all down more than 4 percent.

British, French and German insurers were also sold off in early trade, with Aviva down more than 2 percent, Allianz off 1.7 percent and Axa 1.3 percent lower.

GREAT KANTO QUAKE The quake was the biggest since records began 140 years ago, according to the Japan Meteorological Agency. It surpasses the Great Kanto quake of September 1, 1923, which had a magnitude of 7.9 and killed more than 140,000 people in the Tokyo area.

The 1995 Kobe quake caused $100 billion in damage and was the most expensive natural disaster in history. Economic damage from the 2004 Indian Ocean tsunami was estimated at about $10 billion.

Passengers on a subway line in Tokyo screamed and grabbed other passengers' hands during the quake. The shaking was so bad it was hard to stand, said Reuters reporter Mariko Katsumura.

Hundreds of office workers and shoppers spilled into Hitotsugi street, a shopping street in Akasaka in downtown Tokyo.

Household goods ranging from toilet paper to clingfilm were flung into the street from outdoor shelves in front of a drugstore.

Crowds gathered in front of televisions in a shop next to the drugstore for details. After the shaking from the first quake subsided, crowds watched and pointed to construction cranes on an office building up the street with voices saying, "They're still shaking!," "Are they going to fall?"

Asagi Machida, 27, a web designer in Tokyo, sprinted from a coffee shop when the quake hit.

"The images from the New Zealand earthquake are still fresh in my mind so I was really scared. I couldn't believe such a big earthquake was happening in Tokyo."

The U.S. Geological Survey earlier verified a magnitude of 7.9 at a depth of 15.1 miles and located the quake 81 miles east of Sendai, on the main island of Honshu. It later upgraded it to 8.9.

Japan's northeast Pacific coast, called Sanriku, has suffered from quakes and tsunamis in the past and a 7.2 quake struck on Wednesday. In 1933, a magnitude 8.1 quake in the area killed more than 3,000 people.

Earthquakes are common in Japan, one of the world's most seismically active areas. The country accounts for about 20 percent of the world's earthquakes of magnitude 6 or greater.

Tsunami Alert for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others.

* semoga rakyat Malaysia yang berada di sana selamat semuanya..amin...

source: reuters

Friday, March 4, 2011

.: jaLan - jaLan :.


Last Wednesday, we went to Putrajaya to settle his sijil lorh... actually, sijil SPM dye hilang.baru sekarang nih ade kesedaran untuk buat yang baru.aishh....tuh pun setelah kena bebeling ngan aku.

kalau kite hilang sijil SPM @ PMR, kite hanya akan dapat salinan sahaja.kita x kan dapat yang asal ye kawan2. lagi satu info: hanya murid yang amek SPM @ PMR pada tahun 2000 dan ke atas je yang akan dapat on-the-spot (dalam masa 1 jam ye). tahun bawah 2000, ambil masa selama 2 minggu untuk dapatkan salinan itu. senang aje...korang pergi ke:

LEMBAGA PEPERIKSAAN,
KEMENTERIAN PELAJARAN MALAYSIA
ARAS 1, 2, 5 - 13, BLOK E11,
KOMPLEKS KERAJAAN PARCEL E,
PUSAT PENTADBIRAN KERAJAAN PERSEKUTUAN
WP PUTRAJAYA
62604
MALAYSIA

tempat nye dekat lobby je.korang bagi IC dan dorang akan bagi borang untuk korang fill in.
lepas tuh, submit dekat orang tuh and bayar rm10 for each sijil yang korang apply. then, korang kena tunggu 1 jam untuk dorang proses (sebenarnye x sampai 1 jam pun). and yeah!u got ur new sijil.. :)

Dalam perjalanan pulang, tangan aku nih dok gatal2 kaco spek mate dye.hahahah..

poyo je kan???hahaha..pakdin kate aku lah perempuan bertudung pertama yang pakai spek oakley nih.hoho..bangga sat!heee...ada style lah! :)

lepas tuh aku kaco dye bawak kereta...

lebar betol pakdin senyum..hahahaha... mase nih on the way ke bandar tun razak and then ktorang naik lrt gi times square.tengok wayang...cite nih

best!and ade sambungan nye....huhu

haishhh...asek berjalan je ko nih yana!!!assignment x reti nak siapkan!hehe..last minute punye keje maaaa.... :p

xoxo





Monday, February 28, 2011

.: kFc :.

hari ini aku ketemu ngan dua rakan dari BMI.aku jadi cikgu jap arini.hahaha....
jadi cikgu kepada zuhairi dan shahmi. cikgu micro-p lah.
bertempat di KFC wangsa maju (ala..sebelah carrefour wangsa maju tuh). jaoh kan aku gi mengajar.tuh pun sebab si shahmi dok area sane.sementara tunggu shahmi sampai, aku lepak ngan zuhairi di NZ (x taw la NZ atas or bawah, yang aku taw tuh NZ)hehe... ktorang order mee goreng basah.bile da habis makan, shahmi nih x sampai2 lagi.so, ktorang dok borak2 lah sambil mate aku nih meliar tengok orang sekeliling.hahha..mate jahat nih! tetibe datang sorang perempuan nih ngan sorang lelaki.perempuan tuh berjubah n berpurdah datang makan kat situ.bile tengok je perempuan tuh,aku terpikir....camne ea perempuan tuh nak makan?kan pakai purdah.pastu,aku dok tanye si zuhairi tuh.dye jawab, setiap kali perempuan tuh nak makan,dye kena masukkan tangan dye dalam purdah tuh.hahhahaha...aku gelak.kan nyusahkan diri sendiri namenye.elok je lepas aku tanye, perempuan tuh buka purdah dye.and then,dye pun makan cam bese kite makan.mula2,aku x nampak muke perempuan tuh,sekali dye pandang aku laaaa...hahaha...baru aku nampak muke dye.aku pelik sekejap lepas tengok dye.. dye kan pakai purdah,purdah kan tutup muka kite.yang nampk hanye mate kte saje n sedikit dahi kte.hehe... perempuan tuh make up taw!make up macam kite.siap pakai lipstik lagi tuh!pelik kan?da pakai purdah,and pakai lipstik lagi.kalo aku jadi dye,aku da x pakai da lipstik tuh.membazir je.bukan nye orang lain nampk pun.bile time makan je nampak.huhu...macam2 hal la.biar lah dye...asalkan dye bahagia.aku nih pun satu,ade je benda nak ngumpat.hahhaha..mulut jahat kan!hehe...
ade lah dalam setengah jam ktorang tunggu shahmi.dye lambat sebab gi anta adik dye gi skolah.alasan anda boleh di terima!hehe..(jgn mrh ea!) :p

bila dye sampai,ktorang tukar venue. tukar g ke KFC (sebelah je ngan NZ tuh). sebab si zuhairi kate,dalam KFC sejuk!haha...macam putera lilin lah dye nih.ape2 jela...sampai je kt KFC, ktorang pun start lah discussion ktorang.dalam kol2 x silap aku.mase aku sebok dok ngajar dorang, datanglah seorang penyanyi dan juge pelakon.zuhairi yang nampak dye dulu..nak taw sape dye???nih haaaa.....

|
|
|
|
|
|

awie

haaaa...ktorang nampak dye weyh.hehe...bile tengok dye, trus sebut 'cecite...cecite....!' hahahhaa...bile aku tengok muke dye,aku mesti nak gelak.sebab teringat pulak cite Hantu Kak Limah Balik Rumah tuh...aishhh..lawok kan cite tuh.tapi ktorang x gi tego pun.tengok je dari jaoh.dye pun mase tuh ngah tunggu orang2.x taw lah orang tuh sape.x kenal.hehe....bile aku balik rumah,aku cite lah kat adik2 and mak bapak aku.huh! bile da start cite sal HKLBR tuh, mule lah bapak aku ikut ayat2 si usop dalam cite tuh.suke benor bapak aku ngan penari kebudayaan tuh.hahahhaha...tapi ktorang non-stop cite sal tuh.lepas aku, bapak aku pulak, pastu mak aku pun masuk campur.hehe..padahal,mak aku x tengok lagi tuh.dye taw pun dari kawan2 dye.huhu...

anyway, hari ini memang best! thanks to : shahmi..sebab cite pasal keje2 nye.saya suke cite pasal photograph2 nih.hehe...
n to: zuhairi....sebab..........xde sebab kot.hahahaha... thanx sebab amek saya jadi cikgu awak (cikgu yang x bertauliah!)hehe...

xoxo
:)

Sunday, February 27, 2011

.: BFF :.

hye..hye..hye!
aku sangat lah bosan sekarang nih.x taw nak wat ape.soo..update blog.

Best Friend @ BFF refer to someone (singular) with whom one shares the strongest possible kind of friendship.



zuhairi @ zoo

ensem x mamat nih?sape2 yang nak berkenalan ngan dye, please leave a comment yah!single and available.hahaha... 'u kna lanje i sbb i da tlg promote u!'hehe...ni lah dye lelaki idaman BMI.lalalalalalala... :p
dye nih sangat pemalu.hahaha...nothing much bout him. tapi dye suke suruh aku carikan gf tok dye.kawan2 perempuan aku mostly da berpunya.so..x dapat nak tolong dye.awek2 yang dye nak takel pun x dapat sebab semuanye da berpunya!hehe...
its ok beb! maybe yours not here yet.study hard and get a better job!and insyaAllah, you'll meet your truly love... :)


raifanabilah

nih gemok aku yg aku syg gilerrr!!!!huhu... this girl very talkative.selamber.funny.hehe... dye nih single lagi taw.aku sendiri pun x taw bile dye nak ade bf.kawan lelaki dye lagi ramai dari aku,tapi 1 pun x melekat ag.aishh..x ade jodoh lagi kot.huhu.. she's the one who know every single things bout me.all about my family, about my boyfie (from the 1st bf) until now.senang cerita semua yang berkaitan ngan personal life aku. we laugh together, we even cry together. bile aku happy, dye pun turut happy and vice-versa.ape-ape masalah, dye lah orang yang pertama yang akan taw. i'll feel good once i share with her.may our friendship last forever my dear.. :)


yeaahhh!the very closest people around me.hehe... eh2, tertinggal lagi seorang. SARIFUDIN SANAWI a.k.a PAKDIN , my only one.kank majok plak dye.hehe.. awak pun BFF kite gak!

xoxo... :)

Friday, February 25, 2011

.: brEak thOse haBits :.

Just because you've always done things this way. It doesn't mean your computing habits are right or could not be better.

BAD HABITS 1:
Not shutting down properly

When you don't shut down properly, your computer does not save your presets, files, logs and system info and resources. If this happen repeatedly, your computer start performing slower because it's loaded down with fragmented system files and fragmented disk space.


BAD HABITS 2:
Not ejecting the USB drive

Forcefully removing a USB drive interrupts the data transmission, which can cause unwritten data to be lost. If you have any open files at the time, they may become corrupted and thus useless.

BAD HABITS 3:
Not backing up your files

Computers crash for many reasons (including bad habit 1) or they become infected. Not having backup copies of your files, pictures and so on puts your hard work and precious memories at risk of being lost forever.

Thursday, February 24, 2011

.: fast Track to Fitness! :.

You can't take care of your family if you are not fit and healthy so no matter how busy your schedule, always maintain a simple fitness routine. Here's a quick guide to creating an effective fitness regime that even the busiest women can adhere to.

  • Take 10 minutes, think about your daily schedule and figure out how you can fit in short workout into your day. For some, the best time is in the morning before everyone else is up while others will find late evening more convenient. Do whatever works for you!
  • Find a way to fit in at least 30 minutes exercise, three times a week. That works out to only one and a half hours per week but it will go a long way to improving your health and overall fitness level.
  • Consider the kind of exercise that you like to do and be honest with yourself! Don't force yourself to go running everyday just because you've heard it's good for you. you're more likely to stick to an exercise you enjoy so choose carefully!
  • Working out at a gym will certainly keep you fit but truth is dedicated hours at the gym is time-consuming. So, get the gym into your home instead. Consider purchasing treadmill or a stationary if you can spare the space. You'll save time and money in this long run.
  • Another way is to work out at home without major equipment. Research online or read fitness magazines for exercise idea which incorporate simple equipment like dumbbells or an exercise ball.
  • Find little ways to add extra movement into your day. Park a little farther at the shopping mall and walk. Use the stairs instead of the lift as often as possible. This way, you are able to incorporate some exercise into your day easily and effectively.
  • You don't have to overhaul your diet and cook time-consuming, healthy meals. Instead, make a simple changes on what you eat. Add less sugar into your coffee or tea and increase your daily intake of water and healthy food such as fruit or yogurt.

Yeah! what a great tips right? take it if you think this is useful for you. Be Healthy!

source: Magazine (can't remember the name lah~) sorry..

Wednesday, February 23, 2011

.: M U :.

M.U stands for Manchester United!huhu...pd ari sabtu lepas, kami dating!
hehe.. mule2 xtaw nak gi mane.puas dok pk nih...last2,pakdin kate : kite da lame x dating kt mid kn? bile dok pikir balik..ye x ye gak ea.ktorang memang da lame x gi dating kat sana.last pegi mase hang out ngan kazen2 aku!so...ktorang decide gi Mid valley.kami lunch di Kampung Baru.boleh plak terserempak ngan jai (dak bmi yg giler2 n kepoh2 cikit tuh) makan kat tempat yang same ktorang makan.mase tuh,dye ngan sorang pompan.x kenal plak pompan tuh.ape2 jela, yg penting dye x nampak aku.kalo x,confirm kecoh satu BMI. grrrr!
after lunch, ktorang terus gi MV. masuk je MV, sume tengok aku semacam jew.hahaha...aku taw sebab ape tapi wat dunno jela.lalalalalala.....
maybe dorang pandang aku sebab nih kot
|
|
|
|
|
|
|

tadaaaaa.....hahaha..aku sendiri pun nak gelak tengok pic nih.ktorang decide nak pakai baju MU pd ari tuh.sebab tuh orang dok tengok aku.agak nye pelik kot tengok aku pakai baju nih.huhu...bak kate dalee : 'aku tengok ko nih cam nak pegi bersukan je!' haha..siot je dalee tuh.tapi ade aku kesah????? g la mam!hehe...
asalkan aku bahagia.hoho...

ktorang tengok wayang.cite Sanctum . not bad lah cite tuh.x buhsan pun tengok.excited ade lah.sebab tengok dorang discover gua tuh cam best je.hehe...pas tengok wayang,ktorang jejalan sekitar MV.puas da ktorang tawaf taw.huhu...then,pakdin ajak jejalan dalam Signature Garden plak.

boss kena kuarkan duit dulu..hehe...tengok perot nye.agak buncit di situ.hehe


nih pakdin dari pandangan belakang.alahai....kurus nye lah dye nih.aku nih je terlebey montel.bile jalan sebelah dye,da nampak cam num 10 la...huhu

di Signature Garden...ahahaha...kalo korang nak taw, ktorang banyak amek gambar kat escalator.sebab ape taw..sebab tiap kali snap gambar,mesti aku x puas ati.hahahaha..selagi x puas ati,selagi tuh ktorang naik escalator.huhu

at last..ni lah hasil nye.hahaha...nih pun aku x puas ati gak.tapi xpela,penat pakdin layan aku.huhu..

tah pe kena tah ngan pakdin nih.aishh....kesengalan melanda la tuh.hehe...lepas Garden, ktorang jejalan around kL. ronda2 kat area taman burung, tasik perdana, tugu negara, last pit-stop ktorang kat tasik titiwangsa.hehe...melepak sambil mata meliar tengok orang jogging.pastu, mulut nih cam biase lah.asik nak ngumpat orang je.hahahaha...

aku jadi sengal gak nih.sengal + montel...what a good combination yah!hehe...lastly, we had dinner at mali's corner.mase tuh, kepala nih da berat da.ase cam nak tumbang pun ade.huhu..maklum lah, orang ngah demam kan.hehe...
maceh ea pakdin..coz bawak sy jejalan!
xoxo
:)


.: ehhh...! :.

ehhh! trlupe lah...!
esok sy kna g service kereta!
pd pukul 8 pagi!
aiisshhhh....
buhsan2...
bye2
:p

.: phAse tEsT --> doNe!!! :.

yeeeaaahhh!phase test da abis!3 ari to 3 paper --> done!
alhamdulillah.....sume bleh jwb.cume last paper td je, x berape leh nk jwb lah. agak susah!
nsib bek 10% je.huhu....

phase test da abis..then we all break for 1 week.ape aktiviti sy ea???hurmmmm....1st, ajar BFF sy microprocessor.huh! tu pun lau dye ade lappy. TLG CRI LAPPY EA! lau xde,i tamo ajr.. :p

2nd, kna g putrajaya. teman c die g wt salinan sjil SPM. 3rd, my friend's wedding at tasik s.alam. 4th, anta kain sari yg d beli oleh liyana ke tailor sy.tuh pn lau dye reti jahit..aishhh.. 5th, most important activities : do ASSIGNMENT!

that's all! kpd kwn2 yg msih berada d BMI, good luck! n happy holiday!
:)

Sunday, February 20, 2011

.: iNdusTriaL saFety & heaLth :.

today 21th february (1.37 am)

phase test week has started and im taking the test at 8.00pm..so...i got 19 hours before taking that paper.

industrial safety & health....uuuaaarrggghhh! what a tough subject.even though, this test is open-book test....still tough lah.x suke sbb ktorg nih da jd cm lawyer. kna taw byk akta...aishhh!
ble da lpas study ISH nih, da ase cm leh jd SHO (safety health officer) taw.salary pn tnggi!
hahhahaha...mata duitan btol!huhu

hope x susah lah paper nih...gud luck my frens!chayok2!
make sure you get 10% yah!
hahahah

:)

Lalalalalala.. ;)

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers